Mestna občina Kranj, Zavod za turizem in kulturo Kranj ter krajani Kokrice so se z ureditvijo Volaričevega parka poklonili lokalnemu kiparju Jožetu Volariču.

Del zapuščine kiparja, ki je med letoma 1971 in 2012 živel in ustvarjal na Kokrici, je zdaj na ogled širši javnosti, ohranja pa se tudi kulturna dediščina tega kraja. Park je postavljen ob Spomenik miru in prijateljstva iz leta 1983, ki je tudi Volaričevo delo. Zdaj pa lahko občudujemo tudi štiri kipe, ki so prej stali pred njegovo hišo na Kokrici, in sicer Planšarja z Velike planine, Planšarja z Jezerskega, Ledene može ter Uscano Zofko.

Jože Volarič je bil na svoji poklicni poti vajenec, ključavničarski mojster, vrtalni mojster, tehnik, inženir strojništva in profesor industrijske pedagogike. Bil je tudi plodovit pisec in več let predsednik Haiku društva Slovenije in predsednik Sekcije umetnostnih varilcev, kovačev in livarjev Plamen pri Društvu za varilno tehniko Ljubljana. Zadnjih deset let pred upokojitvijo je bil pomočnik ravnatelja na Srednji tehniški šoli v Kranju. V začetku sedemdesetih let 20. stoletja se je pričel ukvarjati s kiparstvom. Izdelal je več kot 2000 skulptur iz železa, med njimi tudi več monumentalnih del. Pred hišo  na Kokrici je od leta 1992 urejal »vrt skulptur« z več kot 40 velikimi kipi. Nekateri od teh sedaj stojijo v spominskem parku na Kokrici pri Kranju. Na Kokrici že osemnajst let na sredini krožišča stoji tudi Volaričev kip mamuta v spomin na izjemno najdbo leta 1953, ko so v Čukovem bajerju v jami Zverivnik našli ostanke te živali.

»Občudovanja vredno je, kaj lahko človek naredi iz kosa železa s pomočjo varilnega aparata. Jože Volarič je bil mojster obrti in hkrati velik umetnik. Prav je, da se mu lokalna skupnost pokloni tako, kot bi si tudi sam želel. Da so namreč njegova dela vsem na ogled. Zelo sem hvaležen vsem, ki so poskrbeli za park na Kokrici, še posebej pa družini Jožeta Volariča, ki je prispevala kipe za park, ki bo, v to sem prepričan, privabil številne zvedave poglede. Marsikdo se bo tukaj tudi ustavil in, taka je naša velika želja, izvedel kaj več o tem posebnem kranjskem umetniku,« je povedal župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec.

»Najlepša hvala Mestni občini Kranj, Zavodu za turizem in kulturo Kranj, Krajevni skupnosti Kokrica in vsem, ki so omogočili uspešno ureditev stalne razstave skulptur Jožeta Volariča v Volaričevem parku na prelepi lokaciji na Kokrici. Že večkrat smo se sprehodili mimo parka in res je lepo videti, kako ljudje uživajo med skulpturami, sedeč na klopcah s čudovitim razgledom na gore,« je povedala umetnikova hči Milena Lawhead.

»Volaričevi kipi so zelo ekspresivni, lahko izpadejo groteskno, saj opozarjajo na nesmiselne stvari v današnjem življenju, hkrati pa tudi humoreskno,« pa je o njegovem delu povedala umetnostna kritičarka Petra Vencelj.

»Z načrtovano postavitvijo skulpture na Mlaki odpira se nova priložnost – vzpostavitev Volaričeve poti. Ta pot bi simbolično povezovala njegove umetnine in nam omogočila, da še globlje spoznamo njegove dosežke ter ohranimo njegov umetniški duh živ v našem prostoru,« je dejal Matej Sušnik, predsednik sveta KS Kokrica. 

O likovnem delu avtorja (povzeto po besedilih Petre Vencelj):

Jože Volarič je v ustvarjalni svet kiparjev samorastnikov, za katere je značilno ustvarjanje v lesu, uvedel novo tehniko varjenja obločnega jekla z varilnim aparatom. Naslonil se je na svoj osnovni poklic ključavničarja, saj mu je bil material, ki ga je obdeloval, že poklicno ljub in blizu.

Njegovi kipi so del neke širše pripovedne celote. Zato njegovi človeški in živalski liki le malokrat nastopajo samostojno, temveč so vključeni v skupno igro. Po Cenetu Avguštinu se ponašajo kot igralci na odru pod spretno režiserjevo roko. Prav vključevanje v širše dogajanje daje umetnikovim plastikam izredno razgiban značaj.

Figurativne skupine Jožeta Volariča so tako preproste, naivne in sugestivne, da ga upravičeno lahko prištevamo med pristne naivce, ki črpajo predvsem iz predstavnega sveta svojega otroštva, v katerem kritičnost in dvom še nista ubila ustvarjalne spontanosti, v kateri humor prepleta z družbeno kritiko. Sugestivnost plastik pa stopnjuje tudi material in tehnika varjenja, ki ne dovoljuje natančnega realističnega snovanja, ampak nagovarja ekspresivno.

Spletno uredništvo, vir: Izjava za javnost MOK