Hitrost kot dejavnik tveganja ostaja eden izmed glavnih vzrokov prometnih nesreč, in pomembno prispeva k teži posledic prometnih nesreč, številu hudo in smrtno poškodovanih. Kot pravijo na Agenciji RS za varnost prometa, se kljub trendu umirjanja hitrosti in zmanjševanju števila mrtvih in hudo telesno poškodovanih v preteklih letih, število umrlih v prometnih nesrečah, do katerih pride zaradi hitrosti, še vedno ostaja previsoko. Vozniki se morajo zavedati, da lahko že samo 10 km/h nad omejitvijo hitrosti (50 km/h) pomeni, da se pot ustavljanja podaljša kar za 12 m, kar pa je lahko znotraj naselja usodno. Hitrost je ključen dejavnik tveganja za najbolj ranljive skupine udeležencev (pešce, kolesarje, starejše in otroke), pomembna pa je tudi pri teži posledic voznikov in potnikov v vozilih. Na to, da je počasneje tudi zares varneje, kaže tudi podatek, da je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 km/h pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot 10 odstotkov. Na avtocestah pa je hitrost pogosto povezana tudi s prekratko varnostno razdaljo med vozili. Agencija skupaj s policijo večkrat letno pripravi preventivno akcijo Hitrost. Ena od teh akcij nadzora nad hitrostjo voznikov poteka prav ta teden. Za jutri pa načrtujejo pravi »maraton« nadzora hitrosti. Na katerih lokacijah bodo postavljeni radarji, si lahko ogledate na tej povezavi.