Prenova železnice med Kranjem in Lescami

Slika: Wikipedija

Danes se pričenjajo dela na železniški infrastrukturi med Kranjem in Lescami. Zaradi del bo popolna zapora proge, ki bo trajala sedem mesecev. V tem času bo poskrbljeno za nadomestni avtobusni prevoz na tej relaciji. Vrednost del je skoraj 96 milijonov evrov in jih bo izvajalo več slovenskih gradbenih podjetij. Večino del bodo opravili do predvidoma 2. junija 2020. Zaradi varnostno-tehničnih nadgradenj je že zaprt železniški predor Karavanke.

 

Dela bodo razdeljena v dva sklopa

Dela bodo razdeljena v dva sklopa. Prvi sklop zajema nadgradnjo železniškega odseka Podnart–Lesce Bled, v vrednosti 46,89 milijona evrov in obsega nadgradnjo 10,69 kilometra železniške proge v skladu z evropskimi standardi, zamenjavo zgornjega ustroja proge in sanacijo spodnjega ustroja proge, obnovo peronske infrastrukture na železniških postajališčih Otoče, Globoko in Radovljica, sanacijo predora Globoko in predora Radovljica, zamenjavo voznih vodov in nosilnih konstrukcij, sanacijo dotrajanih prepustov in premostitvenih objektov, ukinitev dveh nivojskih prehodov z izvedbo povezovalnih cest na območju krajev Podnart in Zaloše, gradnjo novega podvoza na območju kraja Zaloše, novogradnjo nadvoza nad železniško progo v območju železniškega postajališča Radovljica, gradnjo novega podhoda na območju Radovljice in izvedbo protihrupnih ukrepov.

Drugi sklop zajema nadgradnjo železniškega odseka Kranj–Podnart v vrednosti 48,92 milijona evrov in obsega nadgradnjo 11,69 kilometra železniške proge v skladu z evropskimi standardi, zamenjavo zgornjega ustroja proge in sanacijo spodnjega ustroja proge, zamenjavo vozne mreže, sanacijo podpornih in opornih zidov ter izvedbo dodatne zaščite brežin na območju reke Save, sanacijo dotrajanih prepustov in premostitvenih objektov, ukinitev nivojskega prehoda in gradnjo novega podvoza Ovsiše pred postajo Podnart, izvedbo protihrupnih ukrepov in nadgradnjo elektro-napajalne postaje Kranj.

Dela iz prvega in drugega sklopa naj bi bila končana v 20 mesecih.

Kdaj bo obnovljena železniška postaja v Kranju?

V projekt obnove železniške infrastrukture pa žal ni vključena kranjska železniška postaja. Pred časom je bila v bližini železniške postaje lepo obnovljena nekdanja stavba Merkurja, tako da stavba železniške postaje in drugi pripadajoči objekti kazijo izgled tega območja. Glede na to, da Slovenija v naslednjem letu predseduje EU in se bo velik del dejavnosti predsedovanja odvijal na Brdu pri Kranju bi bil skrajni čas, da Kranj dobi lepšo in modernejšo železniško postajo.