Gorenjski operativno komunikacijski center je v zadnji 24 urah sprejel:
- osem obvestil o prometnih nesrečah,
- po dve prijavi o kršitvah predpisov o javnem redu in miru na javnem ter v zasebnem prostoru,
- s področja kriminalitete pa o sumih kaznivih dejanj tatvina in vlom,
- zaradi vožnje brez veljavnega vozniškega dovoljenja so policisti zasegli tri vozila.
Zaradi neprilagojene hitrosti tri nesreče enoslednih vozil
Vse tri nesreče so bile povezane z neprilagojeno hitrostjo vožnje udeležencev in krivdo na njihovi strani.
- Na Bledu je bil v nesreči udeležen kolesar.
- V Britofu in Podblici, oboje na območju Kranja, pa sta bila v dveh nesrečah udeležena motorista. V Britofu je motorist padel med vožnjo skozi ovinek, v Podblici pa na križišču na pesku.
Udeleženci so po podatkih policije utrpeli lahke telesne poškodbe.
Tako motoristi kot kolesarji so bili v zadnjih nekaj dneh že večkrat udeleženih v nesrečah.
- Minuli vikend je eden od motoristov s potnico na motorju zaradi neprilagojene hitrosti padel pred mejnim prehodom na Jezerskem;
- kolesar je na Lipcah trčil v drugo vozilo;
- še en kolesar pa je sam padel pri spustu z Jošta;
- nesreča motorista se je v zadnjem tednu zgodila tudi na cesti Bohinjska Bistrica – Soriška planina, kjer je motorist vozil z neprilagojeno hitrostjo in padel po vozišču;
- na Dovjem je motorist zapeljal izven vozišča in trčil v cestno svetilko,
- na Betinovem klancu na Bledu pa je motorist med vožnjo trčil v robnik in potnico padel po vozišču;
- na križišču v Kranju sta trčila voznik z osebnim avtomobilom in kolesarka, ki je kolesarila v napačno smer;
- na območju Poljan nad Škofjo Loko pa je kolesar pri spustu zaradi veje na vozišču izgubil ravnotežje in padel.
V vseh nesrečah so udeleženci utrpeli telesne poškodbe.
V izpostavljenih nesrečah gre za napake na strani motoristov in kolesarjev, kot razlog pa se pretežno pojavlja predvsem neprilagojena hitrost vožnje. Zato policisti obojim svetujejo, naj prilagodijo hitrost vožnje, ki ne predstavlja zgolj vožnje znotraj omejitve hitrosti, ampak mora voznik hitrost in način vožnje prilagoditi tudi poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladuje vozilo oziroma, da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakuje.
Nadzor nad alkoholom
Gorenjski policisti so včeraj popoldan na območju Bleda in Bohinja poostreno preverjali, ali vozniki upoštevajo omejitve glede vožnje pod vplivom alkohola. Odredili so preko 70 preizkusov alkoholiziranosti, prav vsi pa so pokazali rezultate do dovoljene meje. Najvišji rezultat je bil 0.29 mg/l, kar je z upoštevano toleranco (še) na zgornji medi dovoljenega, ostali preizkusi pa so bili nižji oziroma negativni (0,00).
Še bolj spodbudno bi bilo, če bi vsi udeleženci »napihali« 0.00, kar je stopnja, kjer alkohol na voznika nima prav nobenega vpliva. Zato vsem udeležencem v cestnem prometu ponovno svetujejo, naj se v primeru, če so uživali alkoholne pijače (ne glede na zaužito količino), ne usedejo za volan, temveč naj za prevoz uporabijo javna prevozna sredstva, taksi prevoze, oziroma naj vozi kdo, ki ima veljavno vozniško dovoljenje in ni užival alkoholnih pijač.
Vzporedno s preverjanjem psihofizičnega stanja so bili policisti pozorni tudi na ostale kršitve prometnih pravil. Ugotovili so jih 15, izstopal pa je voznik, ki je na omejitvi 50 km/h na cesti Bled – Bohinj vozil s hitrostjo kar 95 km/h, ter posamezne kršitve nepravilne strani vožnje zaradi sekanja ovinkov in en prekršek nepravilnega prehitevanja. Ostale kršitve so bile povezane še z uporabo mobilnega telefona med vožnjo, (še vedno) neuporabo varnostnega pasu in vožnjo neregistriranega mopeda.
V času poostrenega nadzora policisti na območju Bleda, Bohinja in Gorij niso obravnavali prometnih nesreč.
Meritve na avtocesti
Gorenjski prometni policisti so v zadnjih dveh dneh na gorenjski avtocesti na dveh mestih merili hitrost vožnje vozil. Po okoli 10.000 izmerjenih hitrostih vozil jih je »samo« devet peljalo več kot 160 km/h, kar je spodbudno in glede na pretekle meritve, ko so policisti ugotavljali tudi po več deset kršitev dnevno, trenutno kaže na umirjanje hitrosti vožnje, ki je ena od najpogostejših razlogov za prometne nesreče na avtocestah. Umirjanje prometa in zniževanje hitrosti vožnje na limite znotraj omejitve je bil tudi cilj tovrstnih nadzorov, ki jih bodo gorenjski policisti z namenom konstantne varnosti na avtocestah izvajali še naprej.