Včeraj ob 12. uri je ponovno stekel promet po kranjski obvoznici. Dogodka sta se udeležila tudi mag. Alenke Bratušek, podpredsednica Vlade RS in ministrica za infrastrukturo in Matjaž Rakovec, župan MO Kranj.
Prva nadaljnja dela na kranjskih cestah sledijo že v drugi polovici meseca marca, ko je napovedana delna zapora Delavskega mostu. Ta bo podaljšala siceršnjo potovalno pot vsem osebnim vozilom, tovorni promet pa bo po mostu v času del popolnoma prepovedan. Župan je pohvalil dobro pripravljenost Policije in redarjev ter pozval k strpnosti in upoštevanju prometnih predpisov, zagotovil pa je tudi izdatno obveščanje.
Načrtovane investicije na državnih cestah v Kranju
- Dela v krožišču Bitnje so načrtovana maja, potekala naj bi predvidoma osem mesecev, glede na načrtovane posege pa naj bi na potek prometa ne bi imela večjega vpliva.
- V maju se bodo pričela tudi že pripravljalna dela v krožišču Primskovo. V začetku gradbena dela ne bodo posegala v cesto, glavnina del bo potekala v času počitnic, od junija do avgusta. Tudi tukaj bo izvajalec opravil glavnino del ob delnih zaporah oziroma z obvozi, da bo prometno vzdržno tudi zaradi sanacije Delavskega mostu. Zaključek je predviden oktobra letos.
Časovno najbližja so dela na Delavskem mostu, kjer bodo dela potekala pod polovično zaporo, ta je predvidena od 20. marca naprej pa do konca marca 2020. Bo pa v tem času most popolnoma zaprt za tovorni prevoz.
Ob sprostitvi prometa po nadvozu nad Savskim otokom sta Zoran Kužet, komandir prometne policije Kranj in Mitja Herak, vodja Medobčinskega inšpektorata in redarstva Kranj predstavila aktivnosti, s katerimi želijo, poleg izdatnega obveščanja, premostiti čas privajanja na nove prometno situacijo ob zapori Delavskega mostu za tovorni promet. Slednje predstavlja prvo naslednjo prometno situacijo v Kranju. Tovorni promet se bo preusmeril in iskal poti po drugih kranjskih cestah kar bo zagotovo vplivalo na celoten promet v Kranju.
Pripravljeni na novo prometno situacijo
»Ko takole pogledamo aktivnosti, ki smo jih opravili za nazaj, lahko brez slabe vesti rečemo, da smo na terenu s kranjsko občino opravili veliko delo. Samo policisti smo za usmerjanje porabili okoli 2.400 delovnih ur. Med tednom smo zadnje mesece redno usmerjali s po šestimi policisti v jutranji in enako v popoldanski konici,« je poudaril Kužet.
Za voznike osebnih vozil in motoriste bistvenih sprememb ob zapori Delavskega mostu, razen časovno daljše vožnje, predvidoma ne bo, ker bo most do nadaljnjega zaprt samo polovično, bodo pa dela na mostu vplivala na tovorni promet. Zanje bo na mostu veljala popolna zapora. Najbolj problematičen čas, ki se bo najverjetneje kot najbolj kritičen pokazal tudi ob zapori Delavskega mostu, je med tednom zjutraj med 6.30 in 8. uro, popoldan pa od 14. in tudi do 18. ure.
Kot je povedal Herak bodo skupaj s policisti v prvih dneh, zlasti prvi teden postavitve cestne zapore, spremljali odvijanje toka prometa, in prilagajali ukrepe za vzpostavitev boljše pretočnosti prometa.
Pričakovani zastoji:
- izvoz Kranj (V-Šenčur): iz smeri Ljubljane,
- izvoz Kranj (Z): oba iz smeri Ljubljane in iz smeri Jesenic,
- križišče Polica (spremljati promet po vzpostavljeni zapori in prilagoditi časovni interval semaforja),
- v krožišču pod Jelenovim klancem (prioriteta voznikom, ki vozijo iz smeri Planine),
- semaforiziranem križišču C. 1. maja, Savske ceste in Planine,
- krožišče na Primskovem – v primeru zastojev v smeri proti Delavskem mostu se promet preusmeri proti Kranju oz. proti Britofu,
- v »diamant« križišču na Laborah in sicer v križišču iz smeri Labor proti Delavskemu mostu,
- v »diamant« križišču iz smeri Škofje Loke v smeri proti Laboram.
Policija ter Medobčinski inšpektorat in redarstvo Kranj bosta urejala promet v jutranji konici in med popoldansko konico. Prav tako bodo prometni policisti spremljali zgostitev prometa na avtocesti Kranj (V) in v primeru zastojev obveščali DARS za postavitev ustrezne prometne signalizacije.
Prvi dnevi zapor
Tako Policija kot Medobčinsko redarstvo pozivata: »Voznik bodo morali razumeti, da prometa že prvi dan usmerjanja ni mogoče izpeljati optimalno. Potrebnih bo nekaj dni, da se identificirajo ključna mesta, ki povzročajo prometne zamaške, da se tudi vozniki navadijo na spremenjeno prometno ureditev. Tako kot v zapori obvoznice se bodo tudi ob zapori Delavskega mostu preizkušale različne možnosti, da bi promet potekal čim bolj tekoče, brez zastojev pa verjetno ne bo šlo«.
Nasvet voznikom
Delavski most je dnevno množično uporabljen in je tudi ena glavnih prometni žil skozi Kranj. »Nekaj slabe volje med vozniki in neučakanost zato lahko pričakujemo, jih pa pozivamo, da bo promet bolj tekoč, če bodo upoštevali prometna pravila in ne povzročali nesreč. Vsaka nesreča namreč vedno za določen čas ohromi promet, vsi pa vemo, da odstranitev posledic nesreče in to, da promet potem ponovno steče, vzame kar nekaj časa tudi, če so policisti zelo hitri,« je voznike pozval komandir.
Dovoljen promet za tovorna vozila iz smeri Ljubljane proti Škofja Loki in Kranju (Iskra, Sava…) bo:
- po avtocesti: do izvoza Kranj (Z) – Polica – Zlato polje – Labore
- po glavni cesti Kranj – Lahovče: vključitev na avtocesto Kranj (Brnik) – izvoz Kranj (Z) – Polica – Zlato polje – Labore
- po regionalni cesti Kranj – Ljubljana: omejitev prometa za lokalni promet bo v času dela na cesti umaknjena
Do trgovskih centrov Primskovo, TUŠ Planet, Qlandia bo dovoljen promet za dostavo:
- po avtocesti: izvoz Šenčur – Primskovo (do trgovskih centrov)
- po glavni cesti Kranj – Lahovče: do trgovskih centrov
- po regionalni cesti Kranj – Ljubljana: Labore – Zlato polje – Polica – avtoceste Kranj (Z) – Kranj (V) – izvoz Kranj (V)
Smeri obvoza oziroma dovoljene smeri za tovorna vozila bodo posebej označene z oranžno prometno signalizaciji (velike table, usmerjevalne dopolnilne table na že obstoječi prometni signalizaciji itd.) in sicer:
- glavna cesta Kranj – Lahovče: uvoz na avtocesto Kranj (Brnik) in rondo Šenčur (Baumax)
- avtocesta Kranj – Ljubljana: izvoz Brnik, izvoz Kranj (Z)
- regionalna cesta Kranj (Z) – Polica – Zlato polje.