Projekt izgradnje drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom je ponovno v središču pozornosti, saj civilni nadzorniki opozarjajo na neupravičenost večstomilijonskih zahtevkov izvajalca del.
Kot so danes v Ljubljani izpostavili člani projektnega sveta za civilni nadzor, se projekt kljub premikom na bolje sooča z netransparentnimi in negospodarnimi odločitvami. Problemi pri projektu izgradnje so povezani z medlimi odzivi pristojnega ministrstva in vlade na pretekla opozorila.
Na novinarski konferenci je predsednik projektnega sveta Jadran Bajec izpostavil, da je odsek med Črnim Kalom in Koprom že moral biti končan junija lani. Izpostavil je problematiko stroškov, pri čemer je ocenil, da so veliki zahtevki za dodatna dela neupravičeni in nesramni. Prav tako so opozorili na pomanjkljiv nadzor projekta in kakovost opravljenih del.
Civilni nadzorniki dvomijo tudi o napovedih ministrice, da bodo prvi vlaki po novi progi zapeljali že v prvi polovici prihodnjega leta. Bajec je poudaril, da se projekt ne bo zaključil pred letom 2027, saj postopki pridobivanja dovoljenj v državi trajajo predolgo.
V poročilu so ponovno opozorili na počasno pripravo strokovnih podlag za načrtovani vzporedni tir. Ministrstvo in predsednik vlade sicer zagotavljata začetek del leta 2026, a nadzorniki opozarjajo na potrebo po pridobitvi gradbenega dovoljenja, financiranju in javnem razpisu.
Na problem podražitve projekta in 350-milijonskega zahtevka glavnega izvajalca dela Kolektorja CPG sta opozorila tudi člana projektnega sveta Damir Josipovič in Emil Milan Pintar. Josipovič je izpostavil astronomska plačila za pripravo investicijskega programa podjetja Deloitte, ki so presegla milijon evrov.
Člani projektnega sveta so zaskrbljeni nad nenavadno visokimi sredstvi za vodenje in nadzor projekta, ki so dvakrat višja od običajnih. Prav tako se sprašujejo o sklenitvi pogodbe z drugim podjetjem za nadzor nad projektom, kjer je angažiranih 200 inženirjev.
Glede težav turškega partnerja Yapi Markezi pri projektu je Bajec pojasnil, da težave s plačili dobaviteljem niso neobičajne. Vendar pa ni rešitve ali jasnega pogodbenega dogovora za uskladitev med izvajalci na projektu.
Člani projektnega sveta za civilni nadzor pozivajo k večji transparentnosti in odgovornosti pri vodenju projekta drugega tira. Opozarjajo, da trenutni pristopi povzročajo dejansko škodo za projekt in Slovenijo.
Spletno uredništvo