Vključevanje otrok tujcev, ki kot delavni migranti prihajajo v Kranj, povzroča v osnovnih šolah velik problem, saj imajo pomankljivo znanje tujega jezika ali pa slovenskega jezika sploh ne govorijo. To povzroča motnje v izvajanju pouka. Zato so kranjski mestni svetniki na zadnji seji, ki je potekala to sredo, podali predlog Vladi RS in resornemu ministrstvu o spremembi zakonodaje za področje izobraževanja, ki jo narekujejo potrebe pri vključevanju otrok tujih priseljencev v osnovne šole. Predlagali so, da se pred vključitvijo opravi preverjanje otrokovega poznavanja slovenskega jezika in v primeru, da otrok nima zadostnega znanja slovenskega jezika, ga šolska svetovalna služba napoti v Medkulturno pripravljalnico, to je enoletno učenje slovenskega jezika po stopenjsko prilagojenem programu. Vključitev bi bila obvezna. S tem bi premostili razlike v zmožnostih učenja jezika in omogočili tudi otrokom tujcem spremljanje pouka ter ublažili marsikatero stisko, ki se zadnja leta pogosto pojavlja ravno zaradi jezikovnih ovir in s tem povezanih motenj pouka. Program bi izvajale osebe, ki že sedaj opravljajo dodatne ure slovenščine in so priznane s strani resornega ministrstva. Ob zaključku leta bi izvedli preverjanje znanja slovenščine za napredovanje v višji razred.
Ker se podobni izzivi pojavljajo tudi v vrtcih, so predlagali tudi, da se v skupinah uvede podobna Medkulturna pripravljalnica kot v šolah, ki pa temelji na igri in spoznavanju jezika, ki je prilagojeno pet- do šestletnim otrokom, in sicer eno uro dnevno v ločenih skupinah, ki imajo na programu učenje slovenščine. Otroku, ki je v predšolski skupini in ne obvlada slovenskega jezika niti na osnovni ravni, bi se začetek osnovnega šolanja odložil za eno leto.