Most čez Savo na Ljubljanski cesti v Kranju bo danes popoldne okoli 14. ure spet odprt za ves promet. Avtobusi mestnega prometa bodo lahko vozili po starem voznem redu. Kranj je tako dobil lep, moderen, varen most, ki bo služil še naslednjim rodovom.
Nujno potrebna obnova mostu prek Save se je s pripravljalnimi deli začela novembra 2022. Most so zaprli za ves promet konec januarja lani in ga za pešce in kolesarje odprli lani jeseni. Takrat bi morala biti po prvotnih načrtih končana obnova, a se je ta zavlekla zaradi posledic avgustovskih poplav. Narasla Sava je uničila delovno konstrukcijo, naplavine so se ujele na stebre in v vmesnih upornikih je prišlo do velikih obremenitev. Zaradi ogrožene stabilnosti so se morali delavci obnove konstrukcije mostu lotiti povsem drugače, z manjšimi stroji, občasno celo ročno. Seveda je to močno podaljšalo čas obnove, sledila pa so še obdobja izrazito slabega vremena, ki je prav tako otežilo gradbena dela. Mestna občina Kranj (MOK) je podaljšanje del izkoristila za to, da se je lotila še obnove podvoza Savska loka in preplastitve krožišča pod Jelenovim klancem. Prav tako se je obnovila tudi Ljubljanska cesta proti železniški postaji.
»Resnično sem vesel, da smo v Kranju dobili varen, lep, povsem obnovljen most. Obnovitvena dela so se iz znanih razlogov zavlekla in povsem razumem nejevoljo občank in občanov. Tudi sam sem bil večkrat slabe volje, a proti naravi ne moremo storiti ničesar. Na tem mestu bi se vsem uporabnikom mostu še enkrat rad zahvalil za potrpežljivost in razumevanje. Poudarjam, da podaljšanje obnove le-te v ničemer ni podražila. Ostajamo v predvidenih finančnih okvirjih,« je povedal župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec.
Vrednost obnove mostu je bila slabe tri milijone evrov, obnova podvoza Savska loka je stala 455 tisoč evrov, preplastitev krožišča pod Jelenovim klancem 24.700 evrov in preplastitev Ljubljanske ceste 252 tisoč evrov. Vsi zneski vključujejo tudi davek na dodano vrednost. Za obnovo mostu je MOK pridobila dobrih 800 tisoč evrov Republike Slovenije in Evropske unije iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Ta znesek vključuje tudi gradnjo kolesarske povezave med glavno avtobusno postajo in železniško postajo z rekonstrukcijo križišča pri železniški postaji.
Obnovljeni most je enakih dimenzij kot prejšnji. Širina ceste ostaja sedem metrov, kar omogoča dvosmerni promet avtobusov in tovornjakov. Most ima enostransko dvosmerno kolesarsko pot, javno razsvetljavo so namestili ob strani mostu in tako ne posega v površine za pešce, zamenjali in obnovili so komunalno infrastrukturo, ki poteka znotraj mostu. Nova je tudi celotna ograja, ki je podobna tisti ob prvotni izgradnji mostu: novi most ima namreč arhitekturne elemente starega Petrovega mostu, ki je bil porušen v 2. svetovni vojni. Pri obnovi so porušili vse stare betonske konzole ter zgradili nove, po katerih potekata kolesarski stezi in pločnik za pešce. V celoti so zamenjali vse nanose na mostni plošči, sanirane so bile vse poškodbe na konstrukciji mostu. Izvajalec del na mostu je bilo podjetje Saning, nadzor je opravljal Domplan Kranj, projektant pa je bilo podjetje Costa iz Ljubljane.
Kot rečeno, je MOK poskrbela tudi za temeljito obnovo podvoza Savska loka proti industrijski coni bivše Planike. Obnova je bila potrebna zaradi težavnega srečevanja dveh tovornjakov. Izvajalec teh del je bila Komunala Kranj s podizvajalcem družbo Gradbeništvo Prestor. Porušili so zgornji betonski del podvoza in ga nadomestili s kovinskimi nosilci in novo betonsko konstrukcijo. Podvoz zdaj nima več oblike loka, pač pa je oglat in tako v zgornjem delu dovolj širok, da se v njem lahko srečata dva tovornjaka, kar je bistveno za pretočnost prometa. Zgradili so dve novi betonski konzoli, na katerih enako kot na mostu potekata kolesarski stezi in pločnik, tako da sta most in podvoz (nadvoz) združena v smiselno celoto.
MOK je med obnovitvenimi delu na mostu poskrbela tudi za nujno preplastitev krožišča pod Jelenovim klancem. Ta dela je izvajalo podjetje Garnol. Poleg novega asfalta so poskrbeli še za obnovo betonskega zidu. Tudi krožišče ima zdaj novo, z mostom usklajeno podobo. Površina je nova, ravna, gladka. V preteklih letih je bilo krožišče namreč nekajkrat prekopano zaradi priklopa meteorne kanalizacije in prestavitve plinske napeljave.
Izvajalec preplastitve Ljubljanske ceste, se pravi tistega dela od podvoza Savska loka do križišča pri železniški postaji, je bila Komunala Kranj s podizvajalcema Gorenjska gradbena družba in Garnol. Odstranili so asfalt, položili novega ter poskrbeli za ustrezne talne označbe, tako da se kolesarske in pešpoti smiselno in predvsem varno navezujejo na tiste na samem mostu prek Save. Skupna površina obnovljenega dela na tem koncu je več kot 2.200 kvadratnih metrov. Prihodnji teden bo izvajalec delu v sklopu te investicije pričel še z obnovo ceste in gradnjo pločnika ter kolesarske steze v podvozu Savska loka, kar pa na promet na mostu ne bo vplivalo.
Spletno uredništvoVir: izjava za javnost MOK