Kaj: 35. Festival Radovljica 2017
Kdaj: od 5. do 22. avgusta
Kje:
– Baročna dvorana Radovljiške graščine – 10 večerov
– cerkev Marijinega oznanjenja v Velesovem (Adergas)
Na vse koncerte vozi brezplačni festivalski avtobus iz Ljubljane in Kranja.
DOGAJANJE
V dveh tednih in pol se bo zvrstilo deset tematskih sporedov, ki bodo predstavili izredno širok razpon glasbene dediščine od 13. do 20. stoletja in prinaša mnoge edinstvene dogodke. Precej od teh (kar polovica) jih je nastala prav za festival in bodo prvič predstavljeni v tej obliki. Festival bo prinesel mnoge edinstvene dogodke.
Na predstavitvi v Občini Radovljica sta program predstavila predsednica Društva ljubiteljev stare glasbe Radovljica Marija Kolar in umetniški vodja festivala je Domen Marinčič. Ob tej priložnosti je predsednica z županom Cirilom Globočnikom podpisala pogodbo o organizaciji in sofinanciranju. S to pogodbo je Občina Radovljica festivalu namenila približno 36 tisoč evrov, sofinancira pa ga tudi Ministrstvo za kulturo.
Dogodek zajema več festivalskih večerov, ki bodo predstavili glasbo, ki je povezana z ozemljem današnje Slovenije.
KAJ BOSTE LAHKO POSLUŠALI?
- prvič po 17. stoletju bo zazvenela poznorenesančna polifonija iz rokopisov, povezanih z ljubljansko stolnico in gornjegrajsko sostolnico, ki jo bo predstavila največja zasedba na festivalu v zadnjih enajstih letih,
- nove glasbene rekonstrukcije pesmi iz staroislandskega epa Edda, ki so ga zapisali v 13. stoletju,
- večer Monteverdijevih madrigalov in
- Schubertov cikel samospevov Lepa mlinarica.
- na sporedu koncerta, posvečena glasbi Claudia Monteverdija (ob 450. obletnici rojstva) in Georga Philippa Telemanna (ob 250. obletnici smrti)
- čembalske partite Johanna Sebastiana Bacha, ki bodo zazvenele na dveh zaporednih večerih, s čimer se nadaljuje cikel Bachovih objavljenih zbirk, ki ga je predlani začela Umetnost fuge.
Na letošnjem festivalu bodo nastopili umetniki iz enajstih evropskih držav, Južne Afrike, ZDA in Kanade. Kakor v minulih letih v sklopu festivala prirejajo delavnico za pevce, tokrat z legendarnim nizozemskim basistom Harryjem van der Kampom, in tečaj za kljunasto flavto z Matejo Bajt. Festival, ki ga že enajsto leto oblikuje Domen Marinčič, vsako leto obišče približno 2500 obiskovalcev.
Otvoritveni koncert festivala z naslovom Claudio Monteverdi – Lacrime d’amante bo posvečen Monteverdijevim madrigalom ob 450. obletnici skladateljevega rojstva. Nastopil bo šestčlanski vokalni ansambel La Compagnia del Madrigale, ki velja za vodilni italijanski sestav za izvajanje tega repertoarja.
Sledili bodo:
- Giuseppe Tartini in sodobniki. David Plantier in Annabelle Luis bosta izvajala sonate slavnega Pirančana v izvirni zasedbi z violino in violončelom,
- cikel samospevov Lepa mlinarica Franza Schuberta, glasbo bo izvajal tenorist Aco Aleksander Bišćević,
- mladi duo Moirai bo predstavil lastne glasbene rekonstrukcije spevov iz staroislandskega epa Edda,
- kvartet z glasbeniki iz Slovenije in Italije s katerimi bo nastopil znani južnoafriški flavtist Stefan Temmingh, bo predstavil komorno glasbo Georga Philippa Telemanna,
- vokalni ansambel Ingenium Ensemble v razširjeni zasedbi, ansambel renesančnih pozavn in orglavec Tomaž Sevšek bodo izvajali poznorenesančno polifonijo iz Hrenovih kodeksov, pod vodstvom slavnega nizozemskega basista Harryja van der Kampa, bo prvič po več stoletjih zazvenela maša za devet pevcev in pet pozavn Lamberta de Sayve, Lassov magnifikat, ki se je ohranil samo v Ljubljani, pa tudi doslej neizdani in neizvajani Gallusov motet, ki je bil nekoč del arhiva v Gornjem Gradu,
- vodilni ansambel srednjeveških in renesančnih pihal in trobil Les haulz et les bas je rekonstruiral glasbo iz beležnice beneškega trobentača Zorzija,
- hrvaški čembalist Pavao Mašić bo na dveh zaporednih večerih izvedel vseh šest partit iz prvega dela zbirke Clavier-Übung Johanna Sebastiana Bacha,
- Potovanje v Deželo Srca Gabriela Piernéja, ki je nastalo po motivu iz 17. stoletja. To bo prvi nastop kvinteta Noumenon, ki ga je ustanovila v Ženevi delujoča slovenska flavtistka Jerica Pavli in v katerem igrata tudi nekdanji violinist Dunajskega klavirskega tria Bogdan Božović in soloharfistka orkestra Tonhalle iz Züricha Sarah Verrue.
Na sklepnem večeru bo Ensemble Danguy, ki ga vodi kanadska virtuozinja na strunski lajni Tobie Miller, predstavil virtuozno glasbo za lajno iz Francije 18. stoletja. To glasbilo je bilo takrat posebno priljubljeno med plemiči in zanj so komponirali solistične sonate, triosonate pa tudi kantate in koncerte.
Celoten program in opis si lahko pogledate tukaj.