Pregled dogajanja: Nesreča med otrokom s kolesom in voznikom avtomobila. Sunkoviti manevri in »škripanje« s pnevmatikami v centru mesta

Slika: PU Kranj

Gorenjski operativno komunikacijski center je v zadnjih 24 urah sprejel:

  • 5 obvestil o prometnih nesrečah;
  • 4 kršitve predpisov o varstvu javnega reda in miru na javnem kraju ter dve v zasebnem prostoru;
  • s področja kriminalitete pa naznanila sumov kaznih dejanj tatvina.

Zaradi kombinacije vožnje brez veljavnega vozniškega dovoljenja in alkohola (0,85 mg/l) so policisti zasegli eno vozilo.

Krožišče Bitnje, prve informacije. Predvidoma 15. aprila se zaradi gradnje krožišča odpre delovišče na glavni cesti v Bitnjah. Po prvih podatkih naj bi promet večino časa potekal dvosmerno, občasno pa naj bi prihajalo do delnih in popolnih zapor. Pripravljalna dela so že v teku. Tako kot je v polovični zapori Delavskega mostu, bodo policisti v konicah aktivni tudi tukaj.

Nesreča otroka kolesarja

Kranjski policisti so včeraj v mestni ulici obravnavali prometno nesrečo med otrokom kolesarjem in voznikom osebnega avtomobila. Nesrečo je zaradi neupoštevanja pravil o prednosti povzročil otrok. Poškodovan ni bil. V postopku policisti preverjajo odgovornost staršev za nesrečo.

Kolesarji se v letošnjem letu kljub zgodnemu lepemu vremeni še niso začeli v večjem številu pojavljali v prometnih nesrečah, prihajajo pa meseci, ko bo takih nesreč več. Lani so bili v celem letu udeleženi v 155 nesrečah, povzročili pa so jih približno polovico. Umrl ni noben kolesar, leto prej sta umrla dva, letos pa je bil kolesar eden od štirih umrlih na gorenjskih cestah.

Največ nesreč kolesarjev se je zgodilo v Kranju. Gre za približno 40 odstotkov vseh nesreč. Razlogi so v velikosti Kranja in mobilnosti prebivalcev, ki za vožnjo po mestu vedno več uporabljajo tudi kolo. Kolesarji so enako kot vozniki udeleženci v prometu in zato tudi zanje veljajo enaka prometna pravila, glede stopnje alkohola, pravil o prednosti, prilagojene hitrosti vožnje, strani in smeri vožnje in ostalega. To so v segmentu nesreč kolesarjev tudi najpogostejši razlogi za nesreče, več pa je tudi padcev kolesarjev zaradi »nerodnosti«, prevažanja vrečk, košar, vrtnega orodja in podobno. Vsako odstopanje od pravil varnega jih spravlja v nevarnost in povzroča tveganje.

Med tveganimi manevri je tudi vožnja vštric in v strnjenih skupinah. Vožnja eden ob drugem je prepovedana, razen v primeru treningov pod licenco kolesarske zveze po pogoji iz zakona. Take vožnje se poslužujejo tudi posamezni entuziasti in skupine, torej neprofesionalci, in se spravljajo v nevarnost, ker zasedejo precejšen del ceste. To je kršitev, na katero bomo policisti reagirali.

Najbolj izpostavljene in nevarne ceste so mestna središča zaradi križanj prometnih površin in gostega prometa, ceste zunaj naselij zaradi višjih hitrosti, in klanci.

Vedno bolj pa se uveljavljajo tudi električna prevozna sredstva. Električno kolo je opremljeno z električnim motorjem in jim pomaga pri poganjanju kolesa. Končna hitrost je omejena na 25km/h in zahteva nekoliko drugačen stil vožnje. Kolo je težje, ustavi se kasneje. Zato, preden se odpravijo na vožnjo z električnim kolesom, naj dodatno obvezno preverijo delovanje zavor na kolesu in naj poskrbijo za ustrezno vzdrževanje.

Izzival

Škofjeloški policisti so včeraj med poostrenim nadzorom hitrosti obravnavali prijavo o sunkovitih manevrih in »škripanju« s pnevmatikami v centru mesta. Voznika so policisti izsledili in ustavili v dveh minutah po prijavi. Preizkus alkoholiziranosti je pri njem pokazal rezultat 0,77 mg/l alkohola. Nastopaštvo in sunkoviti manevri so nevarni že sami po sebi, v kombinaciji z alkoholom in tako vožnjo v središču mesta pa je tveganje za hude posledice še bistveno večje. Ne počnite tega na javnih površinah!

Tatvina

Kranjski kriminalisti so včeraj obravnavali prijavo tatvine več kilogramov kovinskih ostružkov in v povezavi z dejanjem izsledili dve osebi. Odtujen material je bil že vrnjen lastniku. O dogodku bodo obveščali pristojno državno tožilstvo.