Nov sistem obračunavanja zbiranja bioloških odpadkov
Komunala Kranj je izdala sklep o tarifnem sistemu za obračun zbiranja biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada za prehodno obdobje od 1. januarja 2025 do 30. junija 2025. Namen sklepa je nižanje stroškov zbiranja bioloških odpadkov in vzpostavitev pravičnejšega ter bolj preglednega sistema obračuna.
Komunala Kranj je na podlagi sklepa, ki so ga sprejeli na 62. seji Sveta ustanoviteljev Komunale Kranj, izdala sklep, ki določa nov sistem za obračun storitve zbiranja biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada. Po do sedaj veljavnem sistemu je bila osnova za obračun cene odvoza bioloških odpadkov velikost zabojnika ter število odvozov. Pozimi so se biološki odpadki odvažali na 14 dni, poleti vsak teden. Po novem bo osnova za obračun ocenjena letna količina zbranih odpadkov, upoštevalo se bo tudi število članov gospodinjstva. In še ena novost: v zimskem obdobju, od 1. novembra do 31. marca, se bodo biološki odpadki odvažali na vsake tri tedne.
Mesečni obračun bo torej izračunan na podlagi več spremenljivk:
- cena storitve zbiranja je določena kot količnik med skupnimi stroški zbiranja in količino zbranih odpadkov na kilogram in je izražena v evrih na kilogram;
- število oseb na odjemnem mestu;
- na podlagi ocenjene količine zbranih odpadkov, števila oseb na odjemnem mestu in vrste stanovanjskega objekta je določena minimalna masa odpadkov na osebo. Za večstanovanjske objekte in skupno uporabo zabojnika v posamičnih stanovanjskih objektih ta znaša 5 kilogramov na osebo na mesec, pri posamičnih stanovanjskih objektih pa 10 kilogramov na osebo na mesec.
Primer izračuna za posamični stanovanjski objekt bi bil torej cena storitve v evrih na kilogram, pomnožen s številom oseb na odjemnem mestu in 10 kilogrami.
V primeru stanovanjske hiše, v kateri živijo štiri osebe in uporabljajo 80-litrski zabojnik za biološke odpadke, bo letni strošek odvoza znašal približno toliko kot sedaj, se pravi okoli 150 evrov. Uporabniki v večstanovanjskih objektih pa bodo po novem plačevali 5 kilogramov na osebo na mesec oziroma 18 evrov na osebo na leto.
Za poslovne subjekte in uporabnike, ki zahtevajo večjo prostornino zabojnika, kot jim pripada, je izračun odvisen od cene storitve, prostornine zabojnika, sodila in števila odvozov.
S sklepom veljajo tudi nova pravila za določanje minimalne prostornine zabojnikov za uporabnike, in sicer 80 litrov do vključno štiri osebe, 120 litrov za pet ali šest oseb, 240 litrov od vključno sedem do vključno 12 oseb; za več oseb se določijo prostornine zabojnikov glede na razmerje: pet kilogramov biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada je enako 10 litrom prostornine zabojnika.
Odvoz bioloških odpadkov bo na območju posamičnih pozidav Mestne občine Kranj pozimi vsak tretji teden in poleti vsak teden. Izjema so staro mestno jedro ter deli krajevnih skupnosti Bratov Smuk, Center, Huje, Planina, Primskovo, Vodovodni stolp in Zlato polje, kjer odvoz bioloških odpadkov ostaja nespremenjen.
Sklep je utemeljen na Uredbi o ravnanju z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom, ki prednostno predpisuje hišno kompostiranje, ter Uredbi o obvezni občinski gospodarski javni službi zbiranja komunalnih odpadkov, ki omogoča na območjih, kjer uporabniki javne službe večinoma hišno kompostirajo kuhinjske odpadke in zeleni vrtni odpad v skladu z Uredbo o ravnanju z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom te odpadke prevzemati vsaj enkrat na tri tedne.
Spletno uredništvo,
Vir: Občina Kranj