Voklo: Hujša nesreča na avtocesti, voznico je rešila tudi uporaba varnostnega pasu

Slike: PU Kranj

Včeraj popoldan so policisti na gorenjski avtocesti obravnavali na videz hujšo prometno nesrečo, v kateri je bila samoudeležena voznica osebnega avtomobila. Do nesreče je prišlo, ker voznica med vožnjo ni upoštevala prometnih pravil in najprej zapeljala v naletno varnostno ograjo, nato pa se z avtomobilom prevrnila na streho.

Silovitost trčenja je močno ublažila že naletna varnostna ograja, k blažjim posledicam za voznico pa je bistveno prispevala tudi pravilna uporaba varnostnega pasu v kombinaciji z ostalimi elementi varnosti v vozilu. Po podatkih policije je voznica utrpela lahke telesne poškodbe, vozilo pa je bilo praktično uničeno. Zaradi nepravilne vožnje po avtocesti, je voznica obravnavana v prekrškovnem postopku.

Pripet varnostni pas je ključnega pomena za varnost voznikov in potnikov

Vendar pa je varnostni pas optimalno učinkovit le, če je pravilno uporabljen. Površnost pri pripenjanju je lahko usodna, še bolj pa neuporaba pasu. Policisti so pripravili nekaj nasvetov, kako pravilno  pripnemo varnostni pas:

  • sponka varnostnega pasu mora biti vstavljena v zaklep (sliši se KLIK)
  • varnostni pas se mora tesno oprijemati in prilegati celemu telesu
  • ne sme biti ohlapen ali zvit, da lahko varuje s svojo celotno širino
  • pravilno mora biti nastavljena višina varnostnega pasu na stebričku
  • zgornji del mora potekati preko sredine ramena, spodnji del pa pod trebuhom preko bokov.

Za optimalno učinkovitost morata biti pravilno nastavljena tudi sedež in
vzglavnik sedeža. V primeru slabo nastavljenega sedeža, predvsem če je ta izrazito nagnjen, lahko v primeru naglega zaviranja in trčenja pride po drsa udeleženca s sedeža, slabo nastavljen vzglavnik pa bo slabše (za)varoval glavo in je ne bo učinkovito zadržal.

 

Gorenjski policisti so lansko leto ugotovili 3.113 kršitev

Kršitve so bile povezane z neuporabo ali nepravilno uporabo varnostnega pasu. Največ neuporabe varnostnega pasu je na cestah v naseljih, pri nepravilni uporabi pa gre zlasti za pripenjanje pod pazduho, v posameznih primerih pa je pas samo zapet v zaklep, vendar oprijema sedež, ne človeka. To vozniki počnejo zato, da izključijo piskanje za ne pripet varnostni pas.” je zapisal mag. Bojan Kos.

Pravilna uporaba varnostnega pasu velja za zelo učinkovit varnostni pripomoček pri reševanju življenj in preprečevanju telesnih poškodb v prometnih nesrečah, v kombinaciji z ostalimi elementi varnosti pa zagotavljajo najvišjo raven zaščite.

Bistveno blaži predvsem posledice pri direktnih trkih in pri prevrnitvah ali pri kotaljenju vozil. Za poškodbe nepripetega udeleženca, sploh otroka, je dovolj že trk pri zelo nizki hitrosti. Zato je varnostni pas potrebno uporabljati vedno, pravilno in na vseh, tudi kratkih vožnjah!