Pregled dogajanja: Nesreča na cesti Žiri-Vrhnika

Vir: policija.si (slika je simbolična)

Gorenjski operativno komunikacijski center je v zadnjih 24 urah sprejel:

  • 8 obvestil o prometnih nesrečah;
  • 5 kršitev predpisov o varstvu javnega reda in miru na javnem kraju ter 3 v zasebnem prostoru;
  • s področja kriminalitete pa naznanila sumov kaznih dejanj tatvina in vlom.

Ceste so mokre in spolzke. Vozite previdno, kolesarji, mopedisti in motoristi pa z udeležbo v prometu raje  počakajte na suhe in bolj ugodne razmere.

Serija napak vodila v hudo nesrečo

Škofjeloški policisti so včeraj popoldan na cesti Žiri – Vrhnika obravnavali hujšo nesrečo, v kateri sta bili udeleženi dve vozil. Nesrečo je povzročil voznik osebnega avtomobila, ki je med vožnjo izgubil nadzor nad vozilom in trčil v kombi, ki je pripeljal nasproti.

Trčenje ni bilo silovito, do nesreče in hujših posledic pa je vodila serija osnovnih napak na strani povzročitelja nesreče.

  • Cesta je bila mokra, voznik pa hitrosti vožnje ni prilagodil tem razmeram.
  • Na vozilu so bile nameščene stare pnevmatike – na eni osi letnik 2007, na drugi 2008 – ki ne zagotavljajo več ustreznega oprijema niti na suhi cesti.
  • Voznik ni uporabljal varnostnega pasu in ga je v trčenju vrglo iz vozila.

Voznika so zaradi hujših poškodb na kraju oživljali gasilci (prvi posredovalci) in reševalci.

Na avtomobilu povzročitelja nesreče niso nastale večje poškodbe, okoliščine pa kažejo, da bi varnostni pas, če bi bil uporabljen, voznika lahko obvaroval pred hujšimi poškodbami. Voznik kombija je po podatkih policije utrpel lažje poškodbe. On je varnostni pas uporabljal.

V letošnjem letu so gorenjski policisti ugotovili več kot 850 kršitev neuporabe varnostnega pasu. V več kot 30 primerih niso bili pripeti otroci.

Varnostni pas je ključnega pomena za varnost voznikov in potnikov in velja za zelo učinkovit varnostni pripomoček pri reševanju življenj ter preprečevanju telesnih poškodb v prometnih nesrečah.

V kombinaciji z ostalimi elementi varnosti zagotavljajo najvišjo raven zaščite, bistveno pa
blaži predvsem posledice pri direktnih trkih in pri prevrnitvah ali pri kotaljenju vozil. Za poškodbe ne pripetega udeleženca, sploh otroka, je dovolj že trk pri zelo nizki hitrosti in bo otroka vrglo naprej ali »razmetalo« po vozilu. Zato je varnostni pas potrebno uporabljati vedno, pravilno in na vseh, tudi kratkih vožnjah!

Kako pravilno pripnemo varnostni pas?

  • Sponka varnostnega pasu mora biti vstavljena v zaklep (sliši se KLIK).
  • Varnostni pas se mora tesno oprijemati in prilegati celemu telesu.
  • Ne sme biti ohlapen ali zvit, da lahko varuje s svojo celotno širino.
  • Pravilno mora biti nastavljena višina varnostnega pasu na stebričku.
  • Zgornji del mora potekati preko sredine ramena, spodnji del pa pod trebuhom preko bokov.

Otroci morajo biti zavarovani z zadrževalnim sistemom, ki je primeren njihovi telesni rasti in telesni masi. Zanje smo odgovorni tisti, ki jih prevažamo. Poskrbimo za njihovo varnost.

Kriminaliteta

Jeseniški kriminalisti so včeraj obravnavali tri primere tatvine kovinskega materiala. V enem primeru je dejanje ostalo pri poskusu. Iz enega skladišča je bilo odtujenega več sto kilogramov odpadnega bakra, iz druge delavnice pa je bil odtujen baker v različnih oblikah.