Makko ho sestavlja šest razteznih vaj, ki so odlične za samopomoč in temeljijo na jogi. Izvedene v pravilnem vrstnem redu, predstavljajo preprost, kratek in celovit program treninga za cel sistem meridianov. Vsaka vaja se posveti enemu paru meridianov. Z izvajanjem teh vaj lahko vsak meridian postane pretočen in vam na ta način pomaga pri doseganju uravnoteženega pretoka Qi v vaših meridianih. To vodi do odstranitve blokad in / ali krepitve Qi energije.

Vadbeni cikel se izvaja v naslednjem vrstnem redu:

  • začetek
  • Vaja za pljuča in debelo črevo
  • Vaja za trebuh in vranico
  • Vaja za srce in tanko črevo
  • Vaja za ledvice in mehur
  • Vaja za osrčnik in trojni grelec
  • Vaje za ledvice in žolčnik
  • umirjanje

1. vaja2. vaja3. vaja4. vaja5. vaja6. vajaDihalna vaja

 

Makko ho vaje

Predstavili vam bomo vaje, s katerimi boste dan začeli vitalni in polni energiji, pred spanjem pa vam bodo pomagale odpraviti napetost, stres ki se je nabral tekom dneva, premagati utrujenost in vas sprostiti za spanec.

Z Makko Ho vajami boste :

  • telesu vračali ravnotežje ,
  • si krepili zdravje,
  • pospešili kroženje limfe in krvi,
  • vplivali na živčni sistem,
  • povečali gibljivost.

Poleg tega vaje pospešujejo pretočnost življenjske energije chi po glavnih meridianih v telesu. Vsaka vaja je namenjena enemu paru meridianov. Prakticiranje raztegov vam ne bodo vzeli več kot pet minut dnevno, z njimi pa ne boste prispevali k vitalnosti in dobremu stanju vsega telesa.

Kako izvajati raztege?

Pri vajah je zelo pomembna:
– osredotočenost na dogajanje v telesu,
– dihanje.

Cilj vsake od šestih vaj je sprostiti napetosti v telesu, ne pa naprezanje in bolečina. Glavni poudarek ni na telesnem raztezanju, temveč na odpiranju in pretakanju življenjske energije chi, še posebej v predelih, kjer čutite napetosti.

Pomembno je, da ste med opravljanjem vsake vaje umirjeni in pozorni na dihanje ter da opazujete svoje telo.

Vaje boste opravljali s čedalje večjo lahkoto, raztegi bodo globlji, izboljšalo se bo tudi vaše počutje.

  • Priporočljivo je vaje izvajati vsako jutro ali vsak večer, saj redno izvajanje prinaša pozitivne rezultate.
  • Pred začetkom opravljanja vaj se sprostite ter nekajkrat počasi in globoko vdihnite in izdihnite .
  • Med izvajanjem vaj usmerite pozornost v točko Dan Tien, ki je dva prsta pod popkom.
  • Vsak razteg naredite skupaj s tremi dolgimi dihi in izdihi ter v pravilnem vrstnem redu.
  • Zaporedje je pomembno zaradi odpiranja meridianov – meridiani so med seboj povezani in se navezujejo drug na drugega.
  • Vsak razteg izvajajte osredotočeni na vajo in dihanje – začnite s počasnim vdihom v začetnem položaju, ob počasnem izdihu pa se spustite v razteg. V raztegu in po izdihu nekaj časa zadržujte dih, saj se takrat dogaja največ energijskih prebojev – glej Dihalne vaje.
  • Med izvajanjem posamezne vaje se osredotočite na element, ki pripada vaji, ki jo izvajate.
  • Nobene vaje ne opravljajte na silo, saj bolečina ni cilj vaj, ampak sproščanje napetosti.
  • Izberite vajo, ki vam je všeč oz. jo izvajate z lahkoto , jo izvedite počasi in čutite kako hrani vaše telo.
  • Izberite vajo, ki vam ni všeč oz. vam je težka in jo izvajajte hitro. To ponavljajte dokler se ne sprosti napetost ali čustvo, ki vas bremeni ali dokler vas vaja ne utrudi. Vaja, ki vam ni všeč, je ponavadi pokazatelj, da so na tistem meridianu blokade.
  • Ko izvedete vse vaje, počivajte na tleh nekaj minut in se umirite.

Poudarek ni na fizičnem raztezanju, temveč na odpiranju in premikanju chi(qi). Zato je pomembno, da se osredotočite na vaše dihanje in da se zavedate sprememb, ki potekajo znotraj vas med vsakim odsekom – to vključuje fizično, čustveno in zavestno stanje (telo, um, duh).

1. vaja2. vaja3. vaja4. vaja5. vaja6. vajaDihalna vaja